Over ons
In 1967 startten Theo Galmart en zijn echtgenote Josée Speeckaert een transportbedrijf. Wegwerkzaamheden, grote bouwwerven en ondersteuning bij aanleg van bruggen en tunnels, zijn de belangrijkste activiteiten. Al van kinds af aan is duidelijk dat dochter Chantal gefascineerd is door de wereld van de ‘trucks’.
Over ons
In 1967 startten Theo Galmart en zijn echtgenote Josée Speeckaert een transportbedrijf. Wegwerkzaamheden, grote bouwwerven en ondersteuning bij aanleg van bruggen en tunnels, zijn de belangrijkste activiteiten. Al van kinds af aan is duidelijk dat dochter Chantal gefascineerd is door de wereld van de ‘trucks’.
Over ons
Over ons
Gorik Van Lathem groeide op in een ondernemend gezin. Sinds jonge leeftijd kon hij al een toegevoegde waarde betekenen in het grond- en afbraakwerken bedrijf van zijn ouders. Na enige ervaring kocht Gorik zijn eerste kraan, een 21 ton Komatsu graafmachine en startte hij zijn eigen onderneming in grondwerken.
In 1995 namen Gorik en Chantal het transportbedrijf Galmart over, die in 1967 werd opgericht door haar ouders. Hun jeugddroom om een succesvol bedrijf te runnen zal snel werkelijkheid worden dankzij hun hoge ambities en doorzettingsvermogen. Chantal neemt de planning op zich. Gorik verdiept zich in de technische kant van het materieel. Er wordt voortdurend geïnvesteerd en dankzij hun hoge inzet, zal zowel hun personeelsbestand als het wagenpark groeien. Bovendien zal er ook een grotere diversificatie van de voertuigen komen, met name kraanwagens en uitzonderlijk vervoer.
In 2008 verhuisde de volledige vloot naar de huidige site op de Brusselsesteenweg te Halle. Deze centrale ligging heeft een positief effect op het milieu (minder uitstoot), ook op de mobiliteit (minder bezetting op de wegen) en een hoger rendement voor uw firma. Al onze medewerkers staan in verbinding zodat men bij onvoorziene omstandigheden te allen tijde kan ingrijpen. Net als onze klanten willen wij keer op keer de vooropgestelde deadline halen.
Van Lathem Galmart evolueerde en zag een opportuniteit om de klanten te helpen met hun bouwafval. Het bedrijfsterrein van 4,5ha in Halle, op een steenworp van de Brusselse ring, omvat onder meer een onderhoudsplaats voor het eigen wagenpark, maar voornamelijk een hal voor het sorteren, recycleren en het zeven van bouw- en sloopafval, houtfracties, groenafval en mengpuin.
Van Lathem Galmart heeft tegenwoordig een park van meer dan 80 vrachtwagencombinaties waarvan de meeste geschikt zijn voor uitzonderlijk vervoer. Dit wagenpark wordt gecoördineerd vanuit de centrale ligging in Halle. Zowat alles kan van en naar een bouwplaats vervoerd worden, van materiaal tot materieel, van werfcontainers tot torenkranen en eigen, in elkaar passende afzetcontainers.
Ook de recyclage en grondwerken afdeling van de firma zijn niet blijven stilstaan. Zo kocht VLG zijn eerste wiellader in 2007. Sinds kort werd er een Komatsu PC290LCI graafmachine aangekocht die het mogelijk maakt om op basis van 3D plannen zeer nauwkeurig te graven.
In 2022 nemen Charlotte en Pieter, de kinderen van Chantal en Gorik, hun definitieve intrede bij VLG. Pieter neemt het voortouw in de garage waarbij hij zich focust op het onderhouden en herstellen van de voertuigen en machines. Echter spitst Charlotte zich meer toe op veiligheid, boekhouding en de administratieve ondersteuning van de verschillende afdelingen.
Dat het bij Van Lathem Galmart al meer dan 50 jaar op wieltjes loopt, heeft niet met hard werken alleen te maken. Want we stellen het ook bijzonder op prijs dat we al die jaren in vertrouwen met onze klanten mochten samenwerken. Van Lathem Galmart bouwde door de jaren heen een stevige reputatie op. Een reputatie waar we nog elke dag voor willen gaan. Het is onze ambitie om samen met onze klanten te groeien. Uw vragen en opdrachten zijn voor ons een uitdaging en zetten ons op weg naar een verdere groei.
Daarom van harte bedankt!