Over ons

In 1967 startten Theo Galmart en zijn echtgenote Josée Speeckaert een transportbedrijf. Wegwerkzaamheden, grote bouwwerven en ondersteuning bij aanleg van bruggen en tunnels, zijn de belangrijkste activiteiten. Al van kinds af aan is duidelijk dat dochter Chantal gefascineerd is door de wereld van de ‘trucks’. Op de schoolbanken werd dit al snel duidelijk en daarom lanceerde ze zich, na haar universitaire studies, ten volle in het bedrijf van haar ouders. De volledige informatisering van de administratie mocht ze als eerste realisatie op haar rekening schrijven.

Over ons

In 1967 startten Theo Galmart en zijn echtgenote Josée Speeckaert een transportbedrijf. Wegwerkzaamheden, grote bouwwerven en ondersteuning bij aanleg van bruggen en tunnels, zijn de belangrijkste activiteiten. Al van kinds af aan is duidelijk dat dochter Chantal gefascineerd is door de wereld van de ‘trucks’. Op de schoolbanken werd dit al snel duidelijk en daarom lanceerde ze zich, na haar universitaire studies, ten volle in het bedrijf van haar ouders. De volledige informatisering van de administratie mocht ze als eerste realisatie op haar rekening schrijven.

Gorik Van Lathem groeide eveneens op in een ondernemend gezin. Sinds jonge leeftijd kon hij al een toegevoegde waarde betekenen in het grond- en afbraakwerken bedrijf van zijn ouders. Na enige ervaring kocht Gorik zelf zijn eerste kraan, een 21 ton Komatsu graafmachine, en startte hij zijn eigen onderneming in grondwerken.

In 1995 nemen Chantal en haar echtgenoot Gorik het bedrijf GALMART van Chantals ouders volledig over. Hun jeugddroom om een succesvol bedrijf te runnen zal snel werkelijkheid worden dankzij hun hoge ambities en doorzettingsvermogen. Chantal neemt de planning van haar vader over. Gorik verdiept zich in de technische kant van het materieel. Er wordt voortdurend geïnvesteerd. Dankzij hun hoge inzet, zal zowel hun personeelsbestand als het wagenpark groeien. Bovendien zal er ook een grotere diversificatie van de voertuigen komen.

In 2008 verhuisde de volledige vloot naar de huidige site op de Brusselsesteenweg te Halle. Deze centrale ligging heeft een positief effect op het milieu (minder uitstoot),
ook op de mobiliteit (minder bezetting op de wegen) en een hoger rendement voor uw firma. Al onze medewerkers staan in verbinding zodat men bij onvoorziene
omstandigheden te allen tijde kan ingrijpen. Net als onze klanten willen wij keer op keer de vooropgestelde deadline halen.

Van Lathem Galmart evolueerde en zag een opportuniteit om de klanten te helpen met hun afval. Het bedrijfsterrein van 4,5ha in Halle, op een steenworp van de Brusselse ring, omvat onder meer een onderhoudsplaats voor het eigen wagenpark, maar voornamelijk een hal voor het sorteren, recycleren en het zeven van bouw- en sloopafval, houtfracties, groenafval en mengpuin.

Van Lathem Galmart heeft tegenwoordig een park van meer dan 80 vrachtwagencombinaties waarvan de meeste geschikt zijn voor uitzonderlijk vervoer. Dit wagenpark wordt gecoördineerd vanuit de centrale ligging in Halle. Zowat alles kan van en naar een bouwplaats vervoerd worden, van materiaal tot materieel, van werfcontainers tot torenkranen en eigen, in elkaar passende afzetcontainers.

Dat het bij Van Lathem Galmart al meer dan 50 jaar op wieltjes loopt, heeft niet met hard werken alleen te maken. Want we stellen het ook bijzonder op prijs dat we al die jaren in vertrouwen met onze klanten mochten samenwerken. Van Lathem Galmart bouwde door de jaren heen een stevige reputatie op. Een reputatie waar we nog elke dag voor willen gaan. Het is onze ambitie om samen met onze klanten te groeien. Uw vragen en opdrachten zijn voor ons een uitdaging en zetten ons op weg naar een verdere groei.

Daarom van harte bedankt!